Paaseiland.. echt apart en super - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu Paaseiland.. echt apart en super - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu

Paaseiland.. echt apart en super

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

31 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Maandag 24-05-2010
Op het vliegveld van Paaseiland aangekomen en het is een lange landingsbaan, logisch want het is een van de uitwijk banen voor de space shutle. Het geeft een veilig gevoel, als we in de rij staan voor de douane hollen de snuffelhonden in het rond en naruurlijk is er ook nepvangst voor hen, wel de eerste keer dat ik dat zie. In de aankomsthal zie ik zoals Judith en Robin dat al verteld hadden de sites voor huisjes en campings en doe wat ze zeiden.. ga op zoek naar de camping aan zee en huur een tentje.. haha wordt het toch nog echt een backpackers slot van de trip. Ik laat mijn tentje echt met uitzicht op de zee opzetten en het heeft wel wat. Spaans leren is wel belangrijk heb ik al door, echt goed in engels is hier niemand, een meevaller is dat er draadloos internet is..haha.. zelfs hier in mijn tentje en ik heb een heus beeld dat op een afstand van een meter of 10 mijn tent in de gaten houd.. haha eerst maar een beetje de stad verkennen, het is echt een klein stadje met een paar winkeltjes maar er wordt aan de kust druk gebouwd..'s middags ehb ik een echte siesta ;-) en als ik wakker word is het al 6 uur 's avonds.. tijd om te gaan koken.. In de keuken ontmoet ik een ier die ook pasta staat te roeren en klaagt dat hij de paatste 9 maanden niets anders heeft gegeten .pfff het leven van een backpacker.. als je zelf staat te pruttelen.. dan is pasta toch het makkelijkst hoor, de avond is erg gezellig.. en als ik naar mijn tentje loop blijkt het al 12 uur te zijn..

Dinsdag 25-05-2010
Wordt wakker van mensen die druk zijn met hun tentje op te ruimen, de meeste blijven hier een dag of 5 en gaan dan weer door dus het is een komen en gaan. heb wel goed geslapen want als ik op de klok kijk dan is het half 9.. mooie tijd.. vandaag ga ik maar eens e nstevige wandeling maken richting het binnenland en natuurlijk het enige dorpje hier verkennen,
het is echt niet veel maar dat heeft ook wel zo zijn charmes.. eigenlijk is er 1 winkelstraat en daaromheef een aantal straten waar iedereen zo'n beetje woont, zonder het te weten loop ik zo'n 4 uur hier in het rond en aan het eind van de middag moet ik toch nog ff wat boodschappen doen..helaas is er aan diversiteit van eten niet veel te vinden..'s avond ga ik met Bryan en Denise naar een klein tentje dicht bij de camping en we bestellen.. ja wat was het.. ach het was erg lekker en ze snappen gelukkig dat ik geen kaas erop wil hebben.
Slapen in de tent valt echt 100% mee..


Woensdag 26-05-2010
In de morgen besluit ik om samen met een Amos (jongen uit Nieuw-Zeeland) naar o.a. de vulkaan te gaan die bij de camping in de buurt ligt.. Amos wil gaan fietsen dus we huren 2 fietsenen gaan op weg..pfff na 10 minuten heuvelop meld ik hem dat dit het niet gaat worden hoor.. op die gammele fietsen de berg en de heuvels op..we gaan terug (gelukkig heuvelaf) en nemen wijzelijk een scooter met z'n 2en en gaan weer op pad.. pfff na ongeveer 45 minuten van heuvel op en super hobbelige paden komen we bij de toegang tot de vulkaankrater aan.. en eerlijk is eerlijk het is echt super mooi hier.. (maar op de fiets echt haast niet te doen, tenzij je Lance Amstrong heet).. Amos spreekt vloeiend spaans en dat is voor mij echt een uitkomst.. want ik kom echt niet verder dan "hola"..
Samen rijden we ook nog langs een aantal andere plekken waar de beroemde beelden staan en toeren door de heuvels en andere plekken waar ook een aantal grotten zijn.. echt ongeloofelijk mooi..'s avonds vertrekt Amos weer, hij gaat nu naar Tahiti voor een paar dagen..

Donderdag 27-05-2010
Een dagje niets doen... kreeg een email binnen dat mijn vlucht van Londen Heatrow naar Amsterdam is gecanceld.. pfff dus moet een andere manier gaan vinden om uberhaubt terug te komen vanuit madrid...grr.. en ja dan is een tijdsverschil met europa om alles te regelen best wel lastig..het is vandaag er wisselvallig weer dus is het niet erg om achter de pc te zitten..Heb met Bryan wat films geruild en van hem de eerste 2 seizoenen van Heroes gekregen..genoeg dus om me te vermaken als het blijft regenen..'s avonds weer eens pasta gegeten :-) en met Bryan & Denise naar de film over de Birdman race van Rapa Nui, erg goede film waarin je te zien krijgt hoe de beelden zijn gemaakt, hoe de race om het eerste "ei"en de daarbij behorende rechten is gegaan al ook hoe een "stammenoorlog" uiteindelijk onstaat. Het filmuhis is een grote woonkamer annex hotel, bar, restaurant. en het scherm is een projectordoek van een meter of 4, dat valt super mee aangezien we een tv scherm ook voor mogelijk gehouden hadden.

Vrijdag 28-05-2010
Pfff, vannacht regende het hard.. voor de eerste keer, gelukkig is het tentje niet lek..vandaag de andere kant van het eiland maar eens bekijken, wil weer een een scootertje huren maar bij de camping zijn ze al verhuurt en heb geen zin om wat in het dorp te regelen. Besluit dus maar om de hele omgeving te voet te gaan verkennen, Heuvelachtig om te fietsen, maar als ik loop is het erg goed te doen. Loop voorbij het vliegveld waar ik over 3 dagen ga vertrekken naar Santiago.. erg open en vooral erg stil. 's avonds maak ik voor deverandering maar eens rijst meteen prutje van uien, tauge en tomatensaus.. de leftovers want de pasta komt me de neus een beetje uit..Een amerikaan komt aan heteind van de avond nog met een fles brandy maar dat sla ik maar over.

Zaterdag 29-05-2010
Een heleboel mensen vertrekken vandaag, waaronder Bryan & Denise, Bryan met een redelijke kater van gisterenavond.. pffff. vandaag wel met de scooter naar o.a. de vulcano Rano Ranaku waar ook bijna alle beelden staan en doordat ze uitgegraven zijn dus nog in goede staat (o.a. de gene die altijd op foto's staan) het is echt een ongelovelijk schouwspel..na een bezoekje aan het strand rijd ik richting hetdorp terug en zie en bord.Vulcano Rano Aroi 4 km, ik besluit die weg maar te nemen. Al snel wordt het een 4WD pad en voor me lopen 2 groepen die wandelen.. ze kijken me nogal ongelovelijk aan dat ik daar met mijn scootertje omhoog probeer te komen.. hihi (beetje lui). het lukt me echt om tot 50 meter van de krater te komen pfff dat moeten de groepen nog allemaal lopen..an ja.. daarna kijk ik verder en zie de hoogste plek van het eiland.. ok dat moet te doen zijn.. Helaas.. en onder de top kom ik echt niet meer verder en moet ik de scooter neerzetten, het uitzicht is heir echt enorm zeg.. je kan het hele eiland overzien.. echt een super uitzicht.. Terug glijdend met de scooter via de andere kant vna de berg kom ik 3 ruiters te paard tegen en krijg te horen dat ik hier helemaal niet met een motor / auto en laat staan een scooter mag komen.. veel te gevaarlijk..ach.. ik was bes wel trots op mijn steile helling rijden.. hihi..hel alleen wel pijn in mijn kont van de kuilen en lamme armen van het opvangen van al de klappen..

Zondag 30-05-2010
Laatste dagje op Paaseiland, het is weer heerlijk weer en echt een dagje om niets te doen, het uitzicht over de golfen is echt ongelovelijk mooi en voor dat je er erg in hebt zit je een uur voor je uit te staren. Ontbijt bestaat vandaag uit overheerlijk koekjes.. haha en koffie.. het is zoals voor een hoop hier een soort "hoe kom ik door al mijn eten heen" zonder alles weg te moeten gooien Kreeg net email van mijn lieve broer binnen dat hij probeert de problemen die ik met de vlucht van Heatrow naar A'dam heb door de staking, op te lossen.. bellen vanaf hier is behalve erg lastig ook erg kostbaar en met die automatische doorschakeling ben ik zo een "ticket" aan beltijd verder..
's avond pak mijn tas alvast in en leg alles wat ik niet mee neem naar Santiago klaar voor een ierder die er interesse in heeft..morgen weer een vliegdagje.. voel echt dat het tegen het eind begint te lopen.. als alles goed is land ik donderdagavond rond een uur of 10 vanuit Heatrow weer in a'dam..
Wordt 's nachts wakker ge-sms'd met de melding dat de vlucht voor donderdagavond gelukt is.. SUPER BROER. thanks..nu maar hopen dat
BA niet weer een cancelation doorvoert...

  • 31 Mei 2010 - 17:57

    Jacqueline:

    hey kanjer, jeetje wat gaat de tijd toch snel en wat heb jij een avontuur beleeft zeg.
    het is steeds weer leuk om je verhalen te lezen.
    nou tot snel he en een goede reis( ik moet donderdagavond werken anders had ik op schiphol geweest hoor, jammerrrrrr) dikke knuffel van mij en groet van luc.

  • 31 Mei 2010 - 21:08

    Mootje:

    zo charley, whoopdiwhoop hoor die escapade met die scooter!! hahahhaha, zie het helemaal voor me..hoop dat je goed vlucht hebt gehad en lekker geniet van het laatste plukje van jouw enorme reis..have a ball charley..tot snel..vind ik stiekem toch ook wel heel erg leuk..liefs..

  • 02 Juni 2010 - 10:25

    Lex ( Marshal):

    goede reis en zie je op naarderbos,kunnen we een balletje slaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arnoud

De alleengaande golfer de wereld rond...

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 1427
Totaal aantal bezoekers 36006

Voorgaande reizen:

05 November 2009 - 03 Juni 2010

Golfend de wereld rond

Landen bezocht: