Laatste week australie - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu Laatste week australie - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu

Laatste week australie

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

04 April 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Woensdag 24-03-2010
heerlijk wakker worden aan de rand van een meer, met super uitzicht vandaag relaxed in de 3e van..beginnen aan de trip die me vrijdag of zaterdag in melbourne moet doen belanden..ik stop onderweg bij een plek waar Pelikanen hun broedgebied hebben en in het plaatsje Robe waar ik op 13:20 de laatste paar dagen voor mijn weblog zit te typen.. aan het strand.."The great Ocean Road" ligt voor me.. veel over gehoord..een lange tocht langs de kust.. richting de provincie Victoria is het vinden van slaapplaatsen wel wat lastiger.. veel plekken zijn verboden voor kamperen / parkeren van campervan's.. ik sla ergens rechts af en sta direct aan de rand van het strand..gelukkig heeft deze auto 4 wiel aandrijving dus kan ik makkelijk door rijden..ik sta op een verhoging en op 40 meter van me vandaan breken de golven op het strand..the perfect spot..

Donderdag 25-03-2010
The ride begins.. alhoewel...vandaag rijd ik dan wel door ongelovelijk verschillende landschappen in de morgen rijd ik nog niet de officiele ocean road tourist route.. maar ach wat maakt het uit.. door op de navigatie telkens een klein plaatsje aan de kust te kiezen rijd ik op allerlei kleine weggetjes..in de middag kom ik bij de officiele route aan..je waant je echt in verschillende werelddelen.. van boswegen in zwitserland, plattelandswegen in ierland met alle heuvels to aan hoge kustlijnen van gibraltar..ik wil stoppen bij een campingplaats maar helaas ook hier mag je niet staan..even terug was een parkeerplaats voor boottrailers en daar stonden al twee grote caravans.. en geen bordje verboden te kamperen.. ik stop hier en he tis het beginpunt van de Bay of Islands..vlak bij Peterborought.. het begin van The Ocean Road..

Vrijdag 26-03-2010
Word wakker door het gebulder van de zee op de achtergrond..het waalt wat harder en het regent.. balen.. wordt een andere dag dan dat ik gedacht had..de omgeving en uitzichten van de toch zijn wel enorm.. had niet kunnen bedenken hoe mooi het zou zijn..tot aan Geelong val ik van de ene spreekwoordelijke ohhhhh in de andere ahhhhhh en de regen.. ach dat geeft een echt nederlands herfstgevoel.. de regen zorgt er wel voor dat ik maa rdirect door rijd naar melbourne.. kijken of ik daar ergens kan parkeren in de buurt van de Grandprix Formule 1 in Albert Park..overal is he verboden te parkeren en de plek waar ik sta heeft het stel naast me overdag al een bekeuring van 58 dollar gehad.. gelukkig is het al laat genoeg en is er geen controle meer.. ik loop naar het circuit.. de herrie is niet te missen en ze zijn met de 2e vrije training bezig..als ik 2 agenten vraag waar ik wel gratis mag parkeren en overnachten..gelukkig.. ik sta aan het strand, moet alleen voor overdag $8 betalen voor overdag van 08 - 18 uur.. dat is een koopje..

Zaterdag 27-03-2010
Vroeg wakker en naar het circuit..kom ik daar aan en hoor toch duidelijk de eerste formule 1 auto's.. gaat het park pas om half elf open.. pffff was ik daarvoor om 8 uur opgestaan..maak een wandeling door de wijk en sta weer rond half 11 voor de gate..en niet alleen..het word een dagje ontdekken waar ik morgen het beste kan staan en veel lopen, rondkijken en vooral genieten van alle typen auto's.. er zijn een hele boel races.. incl. erg oude auto's en veel herrie... om te laten zienhoe hard een formule 1 auto gaat is er een wedstrijd tussen een Mercedes AMG 630 (of zo iets) weg model.. het zelfde model maar dan de race variant en een Formule 1 auto..(heeft een rondetijd van 1 minuut 30.. De mercedes start als eerste, daarna 24 seconden later het race model.. en na 50 seconden de formule 1 auto... pfff ze komen ongeveer gelijk over de finish.. pas als je ziet hoe snel een snelle standaard auto remt, accelereert en bochten neemt.. en een formule 1 auto... begin ik echt te zien hoe hard ze gaan..de herrieis als je op en verkeerde plek staat echt te erg.. zelfs met oordopjes..
Na een dagje albert Park ga ik maar niet naar het concert van die avond.. mijn benen zijn erg gaar...

Zondag 28-03-2010
Doe rustig aan in de morgen..weet nu hoe laat het circuit open gaat haha... loop zo rond 12 uur naar het park en ga op zoek naar mijn favoriete plek.. bocht 9 / 10.. hier sta je op een mooie heuvel..als ik aan kom lopen staat bijna de hele heuvel al vol..en het is 4 uur voor de start van de race..het word een lange dag!!!!! kom in gesprek met een Schot. (woont al 7 jaar in australie) en we hebben reuze lol.. zo gaat de tijd tenminste erg snel..ook als het vlak voor de start licht begint te regenen..zie heel wat spannende situaties en het scherm waar de rest van de race op te zien is, is ook super...
"helaas" minder glijpartijen dan in de voorgaande races...
Na de race over het circuit richting met pop podium.. waar The Simple Minds vanaf 8 uur gaan optreden..het stopt met zachtjes regenen..gelukkig is het nog wel 20 graden..voel me ineens weer een jaar of 20 bij alle beroemde nummers blijven super nummers...voldaan plof ik rond 12 uur in mijn van....

Maandag 29-03-2010
Melbourne uit.. en het vervolg van de ocean road..wil woensdagmiddag in sydney aankomen.. de auto moet ik donderdag inleveren..het is mijn eerste echte regendag!!!!aan het eind van de middag stopt het gelukkig.. doordat deze auto 4wd is, ben ik verschillende offroad wegen ingegaan om dichter bij de kust te komen..uiteindelijk parkeer ik langs de snelweg.. kleine parkeerhaven waar ik als enige sta..

Dinsdag 30-03-2010
Ik zit nog wel een eind van Sydney vandaan... en aangezien de weg continu slingert. en berg op en af gaat schiet het ook niet echt op..het uitzicht is wel ontzettend mooi ook op deze route..de van doet het duper... slurpt helaas wel erg.. maar dt mag de pret niet drukken!!!!..stop weer op een afgelegen plek nu in een van de 100en nationale parken..weer geen "kip"te bekennen

Woensdag 31-03-2010
Nog 450 km tot sydney..maak mijn vroege stop bij de mac donalds.. om o.a. weer ff op het internet te kunnen en te lezen hoe het in nederland is..het weer is super vandaag.. helaas is het hier ook school-vakantie dus het is erg druk op de weg..rol om 17:00 uur sydney binnen.. ga maar op zoek naar een parkeerplaats voor de nacht.. zonder een bekeuring te krijgen...besluit om maar aan de rand van de stad te parkeren.. sta uiteindelijk op een mooie plek waar ik goed kan overnachten

Donderdag 01-04-2010
Heb om 11 uur met Maria afgesproken bij haar thuis.. gelukkig heb ik een navigatiesysteem want zonder was ik nooit door de stad heen gekomen ben ik bang..of ik had een goede kaart van de stad moeten hebben natuurlijk.. we kletsen heel wat af en omdat ik de van moet inleveren en er dit hele weekend allerlei feesten zijn i.v.m. pasen besluiten we om vrijdag en zaterdag sydney te gaan verkennen..breg de van naar het depot en laat me door een taxi naar mijn backpackershotel brengen..eindelijk weer eens een goed werkende douche en een notmaal bed.. ik lig op een kamer van 4 personen.. op het bovenste stapelbed!! en deel de kamer met 3 zweedse schone dames van begin 20 die ook een trip door azie aan het maken zijn.. alleen een iets kortere..

Vrijdag 02-04-2010
Eerst maar genieten van het ontbijt dat bij de prijs van $22 is inbegrepen..heb om 11 uur in darling harbour afgesproken met Maria.. het is 4 dagen lang feest rond de haven..en het is echt fantastisch weer...overal zijn optredens van straat-artiesten en acrobaten en het is en erg mooie omgeving, natuurlijk hebben we ok een hoop bij te kletsen over de reis die we allebei maken.
we eten bij een chinees straattentje..wat $15 per persoon kost.. maar als we willen afrekenen staat er ineens $5 extra op de rekening .. i.v.m. de feestdagen.. jaja.. nergens aangegeven.. maar toch even rekenen.. nou mooi niet .. met een hoop kabaal vertrekken we uit het tentje.. maar ik ga echt neit zo maar $5 extra betalen..snap niet dat iederen het zo maar pikt dat dat gebeurd.. ;s avond gaan we ff naar een bar waar een van de dochters van maria werkt.. Mill Hill hotel.. een gezellige tent waar ook een gok/sport gedeelte bij zit.. het sluit al om 22:00 uur...i.v.m. Goede Vrijdag.. "rare lui die ozzies".

Zaterdag 03-04-2010
Mijn laatste dag in Australie, heb in de middag weer met Maria afgesproken.. dus ga vanmorgen naar het Aquarium en het Wildlife museum..in het wildlife museum was niet zo veel te zien.. op een van de grootste krokodillen in gevangenschap na.. pff wat is het een enorm groot dier zeg..ook leer ik veel over de giftige slangen en andere dieren die er allemaal in australie leven..toch sterven er eigenlijk geen mensen door dodelijke beten, gelukkig maar. Het Aquarium leek in het begin een beetje een dooddoener te zijn tot dat ik bij de grotere vissen en de glazen buizen onder de aquaria.. wat een super grote haaien en manta's hebben ze hier zeg.. echt enorm om dat te zien.. kan er geen genoeg van krijgen.. mijn afspraak met maria is verschoven naar vanavond.. weer in de bar waar haar dochter werkt.. dus heb alle tijd om door de stad heen te slenteren.. wat is het hier schoon.. en wat is iedereen gediciplineerd zeg.. wat je wel kan zien is dat het een nieuwe stad is, alles is ruim opgezet.. maar he.. ze hebben hier ook alle ruimte..ron 5 uur begin ik mijn wandeling naar de bar.. het is ongeveer 1 uurtje lopen..ach.. zo zie je nog eens wat van de stad. We hebben erg veel pret in de bar maar omdat ik al om 7:15 vlieg maak ik het niet te laat..als ik met de trein terug ga is het half tien als ik weer bij Jolly Sagman Backpackers aankom, de zweedse dames zitten nog aan hun zelf gemaakte gezonde maaltijd en we kletsen ff bij over de dag en hun volgende reisgestemmingen..tas inpakken en slapen.. gelukkig veranderd vannacht de zomer naar wintertijd dus krijg 1 extra uurtje.. pfff, sta om 04:00 uur op...taxi naar het vliegveld.. kost incl. nachtfee zo'n 50 dollar... pffffen er is ook nog amper wat open op het vliegveld.. gelukkig hebben ze wel een internet corner en kan ik ff zien wat het weer in nieu-zeeland is.. grlukkig.. Christchurch.. 25 graden.. hmmm klinkt super 3 uurtjes vliegen en ik ben er..

  • 04 April 2010 - 06:32

    Bas En Trui:

    Hoi Arnoud,

    Nou nou er komt geen eind aan al die mooie belevenissen, of je omgeving al niet genoeg is mag je je kamer ook nog eens delen met 4 zweedse schonen. Sommige mensen krijgen echt alles.
    Maar super om te lezen dat je het zo ontzettend fijn hebt. Mijn neven zijn net even vanuit Australie in Nederland en krijgen dus ons zeikweer. Geniet van je volgende trip. Groetjes Bas en Trui.

  • 04 April 2010 - 11:58

    Eric Van Den Berge:

    He Arnoud,
    Leuk om je verslagen af en toe te lezen. Goede beslissing hoor om zo de wereld te verkennen.
    Tja in mijn geval heb ik een heel gezin mee te nemen. Gaat niet lukken helaas. Misschien over een jaar of 10 als alle kids de deur uit zijn.
    Maar of ik dan ook in een stapelbed met allemaal zweedse dames beland waag ik te betwijfelen.
    Goeie reis verder en enjoy!

  • 05 April 2010 - 13:02

    Jan Kok:

    Hoi Arnoud,
    Heb met plezier je verslag gelezen, het leest prima. Je zult alwel gehoord hebben dat het golfen hier maanden opz'n achterste heeft gelegen.
    Ik had je site al maanden geleden gekregen en op een klein papiertje geschreven en dat was ik natuurlijk kwijt, heb het net weer terug en was benieuwd hoe het met je gaat en waar je zit.
    Wel een avontuur hoor! Zo in je eentje. Hoeveel kilometer heb je er nu op zitten?
    Hoop je ergens in de herfst weer eens te zien op het Naarderbos, waar inmiddels al een boel is veranderd.
    Wens je een goede en gezonde reis.
    Groeten,
    Jan Kok

  • 05 April 2010 - 13:02

    Jan Kok:

    Hoi Arnoud,
    Heb met plezier je verslag gelezen, het leest prima. Je zult alwel gehoord hebben dat het golfen hier maanden opz'n achterste heeft gelegen.
    Ik had je site al maanden geleden gekregen en op een klein papiertje geschreven en dat was ik natuurlijk kwijt, heb het net weer terug en was benieuwd hoe het met je gaat en waar je zit.
    Wel een avontuur hoor! Zo in je eentje. Hoeveel kilometer heb je er nu op zitten?
    Hoop je ergens in de herfst weer eens te zien op het Naarderbos, waar inmiddels al een boel is veranderd.
    Wens je een goede en gezonde reis.
    Groeten,
    Jan Kok

  • 05 April 2010 - 17:27

    Pa En Jojo:

    fijn goed geland in N.Z.
    dat is een geweldig mooi land!geniet er van.

  • 09 April 2010 - 11:59

    Marc:

    vol afgrijzen jouw laatste belevenissen weer gelezen. wat een vervelende reis. slecht weer, herrie van f1 auto's, slechte muziek van Simple Minds, grote krokodillen, dure parkeerplaatsen, voertuigen met automatische versnellingen, zweedse vrouwen met snorren. ik heb medelij !!!
    volgend jaar dan maar samen ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arnoud

De alleengaande golfer de wereld rond...

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 36049

Voorgaande reizen:

05 November 2009 - 03 Juni 2010

Golfend de wereld rond

Landen bezocht: