1 night before the begin of the meditation days - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu 1 night before the begin of the meditation days - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu

1 night before the begin of the meditation days

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

19 Januari 2010 | Thailand, Chiang Mai

Zaterdag 16-01-2010

Nadat ik op een normale tijd ben opgestaan trek ik voor het eerst dat ik weer in Azie ben een lange broek aan, anders kom ik het Royal Palace niet in en aangezien het mijn laatste dag in Bangkok is ga ik er vandaag natuurlijk nog naar toe. Je kan merken dat het zaterdag is, hele kuddes backpackers arriveren in de stad en hele busladingen vol gaan natuurlijk ook naar het Royal Palace....ondanks de drukte ben ik blij dat ik het gezien heb.. het is erg indrukwekkend en voor iedereen die naar Bangkok komt echt een must..ook al he b je dan al misschien een overdosis aan "wats" gehad..tegen het eind van de middag loop ik weer naar mijn GH terug om nog ff met mijn lieve vriendinnetje te kletsen om daarna te worden opgehaald voor mijn busreis wederom naar Chiang Mai.. Kan merken dat ik een goedkoper kaartje had dan vanuit pattaya zeg... ofschoon de bus amper half vol is.. is de tocht een kleine martelgang..

Zondag 17-01-2010

Kom om 6:30 op het busstation aan... nu nog naar een GH zoeken.. ik wilde graag naar de Poolside GH toe maar helaas dat is vol... dan maar een stukje verder zoeken..kom uiteindelijk in een klein GH terecht.. plof eerst maar eens op het bed neer om een paar uur te pitten..de kamer is extreem basic.. dus weet nietof ik er langer dan 1 dag zal blijven..wat echter super positief is.. is dat er ee nredelijk draadloos netwerk is en de douche de beste is die ik tot nu toe heb gehad.. en daarbij horen ook een aantal douches in nederland.. nadat ik een paar uurtjes geslape nheb besluit ik op zoek te gaan naar de plek waar ik wil gaan mediteren.. in het GH raden ze me Wat U-Mong aan, dat ligt een paar km buiten de stad en ligt in een bosrijke omgeving.. ik bsluit om er maar eens naar toe te gaan.. ik hoop onderweg een tuk-tuk te kunnen aanschieten nadat ik eerst een stuk door de oude stad ben gewandeld.. maar helaas nadat ik de stad verlaten heb, geen tuk-tuks meer... dat wordt dus lopen..heen en weer is het een wandeling van ongeveer 4 uur geworden en mijn voeten doen redelijk pijn..

Maandag 18-01-2010
Zo, vandaag naar de dierentuin, ik huur deze keer maar een fiets, want het is minimaal net zo ver lopen, iets waar ik vandaag ff geen zin in heb. Ik kom na 30 minuten heuvel op fietsen bij de Zoo aan en lop snel naar binnen.. pff zols zo vele dierentuinen is het een groot gebied hier is het echter ietsje anders.. sommige dieren kan je va nwel heel dicht bij bekijken, een olifant bijvoorbeeld mag je voeren, net zoals de giraffes, en ja dan is het goed handel drijven met europeanen, de Zoo ligt in een redelijk heuvelachtig gebied.. dus ik wandel me ook hier weer een paar pijnlijke voeten op. 's avonds ontdek ik een grote blaar onder het eelt van mijn hak.. dat doet best wel pijn..

Dinsdag 19-01-2010
Vandaag een dag van ontspannen niets doen, de blaar die ik gisteren heb doorgeprikt doet een stuk minder zeer gelukkig, toch maak ik geen lange wandeling vandaag..om half drie heb ik met Kim afgesproken om online te zijn.. en gelukkig doet het internet het. we kletsen echt een hele tijd, de power van mijn laptop schreeuwd om voeding.. en ik moet hollen om mijn adaper op tijd in te pluggen.. het is ons laatste gesprek voordat ik het klooster in ga.. een lange radio stilte., ik loop nog ff de stad in om wat te eten en besluit om dit latste blog te typen terwijl ik met mijn voeten in ee nfish massage bak zit. 1/2 uur knabbelen 100en vissen aan mijn voeten om alle dode huidcellen eraf te eten..nog 5 minuten en de tijd is om..voor iedereen... een must do...ik ga dit blog zo proberen te uploaden en dan maar vroeg slapen..morgen om 7 uur opgehaald voor 10 dagen meditatie

uit de folder, het is Vipassana Meditation.
The meditation center , Wat Umong is a forest monestery in the foothills.Meditators can enjoy the peaceful nature of the forest scenery within the area of the monestery.Vipassana wil be based on the four foundations of mindfulness.

The schedule of practice:

04:00 Wake up time.
05:00 - 07:00 Meditation Practice
07:00 - 07:20 Cleaning
07:30 - 08:00 Breakfast time
08:00 - 09:00 Relaxation
09:00 - 11:00 Meditation Practice
11:30 - 12:00 Lunch time
12:00 - 13:30 Relaxation
13:30 - 15:00 Meditation practice
15:00 - 15:15 Tea Break
15:15 - 16:30 Meditation practice
16:30 - 18:00 Breaking time
18:00 - 21:00 Meditation practice
21:00 Bedtime

en dat voor 10 dagen ...

  • 19 Januari 2010 - 17:28

    Bas:

    En ik dacht dat Med+ reizen heel ergens anders op doelden.

    med ze en tot over tien dagen

    SSSSSSSST
    Bas

  • 19 Januari 2010 - 18:09

    Sabien & Danny:

    ik wil ook van die visjes aan mijn voeten hahaha lache man!
    He maar schema dan...!! men wat een overzicht..... hihi ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken... maar ik ben heel benieuwd hoe je het zult ervaren!!
    knuffel van je oud buurtjes

  • 19 Januari 2010 - 19:52

    Andres:

    sterkte en tot over 10 dagen groetjes andres jose en nova ps doe "rustig"aan he

  • 20 Januari 2010 - 15:43

    Marjan:

    Tien dagen radiostilte van Arnoud??!! Hoe houden we dit vol??

    xM-
    ps kan je dat ook een keertje in NL proberen?? :-P

  • 20 Januari 2010 - 20:22

    Ruud De 'Fitter' :-):

    He Vreetje,

    Heb vanavond eindelijks al je verslagen gelezen! Man, wat moet jij genieten!! Nog veel plezier met het zware schem voor de komende tien dagen ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arnoud

De alleengaande golfer de wereld rond...

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 36050

Voorgaande reizen:

05 November 2009 - 03 Juni 2010

Golfend de wereld rond

Landen bezocht: