Bijna terug in de tijd..Zondag naar Tahiti - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu Bijna terug in de tijd..Zondag naar Tahiti - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu

Bijna terug in de tijd..Zondag naar Tahiti

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

15 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zaterdag 08-05-2010
Vertrek uit Auckland, (ben hier vrijdagmiddag weer terug) om naar het noordelijkste puntje van het noordeiland te gaan..via allerlei kleine weggetjes langs de kust beland ik uiteindelijk in Waipu en begeef me weer eens naar een caravan park..het is niet echt lekker weer vandaag, het waait stevig, maar wat wil je ook, de winter is echt in aantocht..het is een groot park en een super locatie aan het strand(als het zomer is) maar nu... veel te duur in verhouding met de voorgaande parken..geen tafel, stoelen, potten of pannen, slechte boiler en je moet voor de douche betalen,, en dat vinden we allemaal.. pfff maar ja het is maar 1 nachtje..en om nu je geld terug te vragen on weer verder te gaan zoeken.. dat is nou net te veel van het goede

Zondag 09-05-2010,
's morgens hebben we een erg gezellige groep in de keuken met een duits stel en een engels/japans stel.. ieder in een ander soort Van.. de goedkoopste is weer het duurst in brandstof verbruik.. dus veel maakt het niet uit.. niemand heeft echt zin om te vertrekken want het miezert de hele morgen al..ik voer de plaats Hihi beach in op mijn navigatie.. en vertrek toch maar.. Omdat ik de navigatie zoals altijd op de kortste route heb staan wordt ik over de meest rare wegen geleid.. en dat is toch altijd weer een verrassing op zich.. je rijd op een soort verharde weg waar je 100 mag (lijkt erg op een 80 km 2 baans weg in nederland) en ineens wordt de weg een grof grindpad en slinger je de berg op en af, waar je nog steeds 100 mag .. pfff toch net ff wat anders in de regen.. onderweg kom ik alleen een maori te paard tegen en rijd langs allemaal afzonderlijke en meestal vervallen huizen.. tegen het eind van de middag bereik ik hihibeach.. jammer van het weer anders zou het een super locatie zijn.. ik ga verder met mijn boek en hoop op beter weer morgen.

Maandag 10-05-2010,
Vandaag ga ik op weg naar het meest noordelijke puntje van Nieuw-Zeeland, waar de 2 zeeen bij elkaar komen het weer is er helaas niet beter op geworden..en de voorspellingen voor de komende dagen zijn niet veel beter.. Ik rijd via Awanui omhoog naar Cape Reinga, tot voor kort was het laatste stuk nog een grindweg maar het is nu een lange moderne asfaltweg (2 baans)..Op de punt aangekomen zijn er toch nog zeker 50 mensen.. pfff best wel druk voor de tijd van het jaar.. en ja het is echt een heel erg raar gezicht om 2 golfstromen tegen elkaar te zien botsen.. een oceaan met een golfslag van links en van rechts.. na een uurje en een stevige natte winderige wandeling in de omgeving besluit ik weer terug te rijden..ik heb er stevig de sokken in.. kan merken dat het weer er voor zorgt dat ik eigenlijk wel weer naar een warmer land wil..uiteindelijk rij ik helemaal door tot aan de oversteek naar Rawene, ieder uur vertrekt er een autoferry en de helper blijkt een Belg te zijn die, als hij het had geweten 20 jaar eerder was geemigreerd, en hij woont er al 20 jaar.. hij laat me wat local food proeven.. en geeft me een goed adres om te overnachten, na hem gedag te hebben gezegd.. ga ik daar maar naar toe.. het is tenslotte al donker.

Dinsdag 11-10-2010,
's morgens ontmoet ik een aardig zwitsers stel die ook alweer aan hun laatste week in NZ bezig zijn..en ook al heel wat landen hebben bezocht, we hebben best wel wat gemeen als het om de route gaat. Michael is begin dertig en het "meisje" lijkt een jaar of 21 maar is 27 jaar.. iets wat ze nu nog niet zo leuk vind, maar de komende jaren alleen maar in haar voordeel gaat tellen natuurlijk..Ik ga maar weer op weg verder naar onderen.. gelukig schijnt het zonnetje weer een beetje..ik rijd over State HYW 12 en stop eerst bij een plek waar de Kauri bomen staan.. en die zijn echt ongelovelijk ze kunnen tot zo'n 50 meter hoog groeien en ongeveer 8 meter in diameter..Daarna door naar Dargaville waar en erg leuk museum is over het ontstaan van het het plaatsje en de 170 jarige geschiedenis...na 2 uur rijd ik door richting het Kauri museum, wat volgens zeggen echt de moeite waard is.. vlak bij is een caravan park dus stop daar maar en ga er koken en mijn blog schrijven.. zit in een erg gezellig huisje en kom in gesprek met een ietwat oudere man die 5 maanden door het noordeiland reis met zijn vrouw, op zoek naar zijn roots.. het is een maori en hij gaat de komende dagen de familie van zijn moeder ontmoeten.. erg interessant hoe hij zich daar bij voelt en ook hoe zenuwachtig hij is in het ontmoeten van een hele stam die hij eigenlijk niet kent, na een uurtje nemen we afscheid en kruip ik in mijn slaapzak..het waait behoorlijk ..

Woensdag 12-10-2010,
Nou, het lijkt wel op en echte hollandse herftsstorm hier.. het hoost en waait windkracht 8 of zo.. wat kan het hier ook tekeer gaan, als ik naar de douche loop waai ik zowat om..toch is het niet koud of zo.. dat is wel raar...ik vertrek rond 10 uur richting het Kauri museum, hier is echt alles te zien over Kari gum, de enorme Kauri bomen en de hele geschiedenis van de "lumber jack".. echt enorm.. als ik mijn vader nu bij me had gehad dan waren we hier de hele dag aan het kijken geweest naar alle oude machines en gereedschappen, er lopen hier een hoop vrijwilligers rond die deze machines allemaal onderhouden, echt super. Als ik na 3 uur buiten sta is de zon gelukkig weer verschenen en si het heerlijk weer, ik besluit om weer te gaan rijden richting het volgende kamp.. bij Helensville, waarschijnlijk mijn laatste stop voor Auckland.. hier wil ik weer 1 of 2 dagen verblijven.. er is een groot zwembad bij in de buurt.. misschiem morgen weer eens zwemmen...als ik er al een tijdje sta komt het Zwitserse stel ook aangereden.. hier in het noorden zijn niet zo veel parken om te overnachten.. dus je kan elkaar meerdere keren tegen komen.. we hebben en super gezellige avond en ze blijven hier ook 2 dagen staan voordat ze hun auto op vrijdag in Auckland gaan inleveren.

Donderdag 13-05-2010
Gefeliciteerd Margot met je verjaardag...hopelijk geniet je er vandaag super van, Ik ga samen met Nina en Michael naar het zwembad naast het park, buitenbad 33 graden.. binnenbad 39 graden.. pfff dat is echt lekker wordt verwarmd door ondergrondse bronnen.. zoals op zo veel plekken hier in nieuw-zeeland, ze hebben hier ook een super lange glijbaan en ja we voelen ons weer net 10 jaar oud.. wat een lol is dat..en aangezien er niemand in het bad is we hebben een prive zwembad en glijbaan.. haha heerlijk het low seizoen... dichtbij is ook een taveerne en op de menu staat een Chicken-schnitzel dus dat wil ik 's avonds maar eens gaan testen.. lijkt wel een beetje op zwitsers eten haha..helaas, er is geen water in de Taveerne!!!! dus ben ik gedwongen om bij het zwembad een Chicken burgen met friet te bestellen.. pfff wat een straf zeg.. in de keuken van het kamp komen wel een aantal erg aparte figuren hoor,. beetje verdwaalde hippies.. die er al jaren wonen.. wel lachen.. 1 man is schrijver en musikant en heeft net een cd uitgebracht, 1 man leeft al 15 jaar in een super lange bus, het lijkt er toch een beetje op dat ze 1 trip te veel hebben gehad..

Vrijdag 14-05-2010
Goedemorgen Pa, gefeliciteerd met je verjaardag.. 81 alweer, hoop het ook ooit te halen.. een hele gezellige dag vandaag..
Ik rij naar Auckland waar ik eerst mijn spullen bij het hotel dump alvorens de auto terug te brengen..het is een simpel hotelletje met en india's restaurant erbij.. dus dat wordt smullen.. Bij wicked aangekomen blijken de 2 medewerkers beide nederlanders te zijn..wel erg toevallig.. de 12v-240v converter geef ik weg aan 2 deense meisjes die de auto net komen halen en ze zijn zo blij al een kind, ach een "kinderhand" is gauw gevuld. Het is 8km terug wandelen naar het hotel maar het is heerlijk weer en zo zie je wat van de omgeving..Als ik bij het hotel ben ga ik eerst de puinhoop maar eens uitpakken en alles in de was doen.. is erg nodig haha..heb ik de laatste 2 1/2 week weer allemaal schone kleren.. wel een kleine tegevaller.. ik moet zelf de was doen..

  • 15 Mei 2010 - 20:33

    Pa En Jojo:

    Bedankt voor de felicitatie.we hadden een drukke en gezellige dag.nu ik dit schrijf is het bij jouw al zondag morgen,heb een goede vlucht naar Tahiti,daar zijn hele mooie meisjes .groetjes

  • 17 Mei 2010 - 21:39

    Mootje:

    heerlijk verhaal weer..maar wat vliegt de tijd zeg!!! voor ik het weet, sta je weer voor mijn gokske hahahha...
    dikke zoen en geniet er met volle teugen van..

  • 20 Mei 2010 - 10:14

    Jacqueline:

    hey kanjer, geniet nog even lekker van dat buitenlandse leven.
    hoop dat als je thuis komt in nederland ook het zonnetje voor je schijnt.
    zie je snel dikke kus van mij xxx

  • 21 Mei 2010 - 13:01

    Elselien:

    He Arnoud
    Leuk om te lezen dat je geniet en ook goed om te weten dat je weer komt! Ik heb je gemist.
    Elselien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arnoud

De alleengaande golfer de wereld rond...

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 36050

Voorgaande reizen:

05 November 2009 - 03 Juni 2010

Golfend de wereld rond

Landen bezocht: