De verrassing van 2009... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu De verrassing van 2009... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu

De verrassing van 2009...

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

07 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag 25-12-2009 liggend aan de pool...

Vanaf hier mijn Blog over wat ik in de dagen 26 t/m 31 december echt gedaan heb.. en dus niet in het klooster ben geweest...het is eigenlijk allemaal al in Chang Mai begonnen.. ik kwam op het idee om mijn vriendinnetje met oud en nieuw te verrassen en vlak voor het begin van het nieuwe jaar voor de deur te staan waar ze haar feestje zou gaan vieren..plannetje was snel bedacht een aangezien Kim het Bij Corina zou gaan vieren was het geen enkel probleem.. ik weet precies waar ze woont en het is dus erg eenvoudig om daar 's avonds laat zo rond een uur of 11 aan ta kloppen.. en roepen.. verrassing..ticket was snel gekocht..Het leugentje om bestwil dat ik moet gaan opzetten baart me ook nog een betje zorgen maar de meditatie die bianca gedaan heeft en waar ieder contact met de buitenwereld verbroken is klink me als muziek in de oren..daar zit ik dus in de stilte periode die ik nogig het. Ik vlieg op 29 december op 19:15 uit Bangkok weg via Kuala Lumpur om de 30e 's morgens in
nederland aan te komen..1e extra persoon in het plannetje.. mijn broer..hij komt me dan ophalen van schiphol, en het is de bedoeling dat ik bij hem van 30 op 31 december blijf slapen..wat handig is .. want in huizen kom ik weinig bekende tegen hoop ik, als ik in bussum blijf slapen is de kans groot dat ik Vincent tegen kom....plus mijn auto staat er nog.. en daarmee kan ik dan ook makkelijk naar Corina toe komen... 2 weken later meld Kim dat ze ook door Charly en Erik is uitgenodigd en dat ze daar eerst naar toe gaat om daarna naar Corina te gaan.. pfff dat maakt het ineens een stuk lastiger.. ik weet wel ongeveer waar Charly en Erik wonen maar heb geen adres en hoe kom ik aan haar gegevens.. enig oplossing.. Charly moet het ook weten...ik heb haar email adres niet, hoe kom ik daar nu weer aan... gelukkig brengt Hyves uitkomst..Charly staat natuurlijk in de vriendenlijst van Kim en nodig haar dus gelijk uit om vriendjes te worden, dan heb ik in ieder geval een contactadres en kan haar een emailtje sturen. Zo gezegd zo gedaan, nu maar hopen dat ze snel antwoord... het is een G-mail account, niet iedereen controleerd daar vaak zijn email van, na 3 dagen wordt ik toch een beetje kriebelig.. gelukkig reageert Charly precies zoals gehoopt, ze weet van niets en ik weet waar ik de 31e 's om 11 uur 's avonds moet opduiken.. zover de planning..oh ja.. voor de goede orde... ik plan mijn kloosterbezoek voor de 2e en 3e week van januari want aangezien mijn vriendinnetje in februari in indonesie langs komt heb ik een extra week in Vietnam en dus tijd over om de planning te veranderen..


Zaterdag 26-12-2009

LIg nog in mijn heerlijke bedje uit te vogelen hoe ik de komende dagen met de resterende 25 dollars doorkom en het plannen van mijn reis..vanaf nu moet ik echt opletten hoe ik mijn sms-jes verstuur en wanneer.. hoe minder hoe beter voelt spannend
maar ben blij dat het maar een paar dagen is.. anders zou ik het echt niet uithouden.. heb het tijdschema in mijn telefoon gezet.. incl. wanneer ik, als ik in nederland zit mijn berichtjes weer kan versturen... hoe minder hoe beter.. wil ook niet te veel moeten verzinnen en dat allemaal om een super verrassing. Nu maar hopen dat ze net zo verrast zal zijn als ik hoop..'s avonds mijn laatste smsje voor de dag gestuurd.. leugentje over de reis en het versturen van mijn golftas...krijg oh zo lief smsje terug.. dat ik nog ff moet doorgeven wanneer ik goed en wel bij het klooster ben aangekomen...

Zondag 27-12-2009,
Stuur om 7:40 een smsje over het klooster en de kleding.. incl. de melding dat het van nu af aan stil zal zijn...weet gelukkig een beetje hoe het er daar aan toe ging uit de verhalen van Bianca.... mis mijn vriendinnetje... baal ook wel van de
leugentjes die ik moet ophangen..en dat allemaal voor een zo groot mogelijke verrassing... ticket naar mijn oom is geregeld..ik wordt morgen om 7:30 bij het guesthouse opgehaald.. om ongeveer zo rond 18:00 uur bij mijn oom aan te komen...Laatste dag in Siem Reap, eigenlijk 3 dagen te lang maar het had geen zin om nog naar de kust te reizen want daar was het ook weer net te kort voor en rond deze vakantietijd zal het er erg druk zijn denk ik. Ik lees net een paar berichtjes van mijn weblog over
het klooster haha..zit daar de komende week dus echt niet..ga wel zoals ik er nu over denk naar het klooster in ergens in thailand als ik terug ben..want 4 weken Vietnam is net ff te lang als backpacker..


Maandag 28-12-2009
's Morgens vroeg opgestaan want mijnpickup voor de bus is om 7:30, om 7:50 vraag ik de man van het guesthouse om toch maar ff te bellen.. wil mijn bus niet missen namelijk, wordt opgehaald met een oude toyota camry om ongeveer 500 meter verderop te worden afgezet, nou dat had ik ook wel kunnen lopen. 1 van de banden van mijn Bagpack is afgebroken.. dragen wordt dus een
stuk lastiger..en door al de boeken is het er niet echt lichter op geworden..de bus vertrekt om 8:30, redelijk op tijd en de weg begint voorspoedig..helaas.. nog geen uur weg of we staan stil.. de weg is gesloten tot 11:00 uur, waarom..niemand weet het.. maar het heeft iets me de eerste minister te doen..er staat een hoop politie in ieder geval..we staan dus meer dan een uur stil..te wachten op...wisten we het maar..gelukkig verloopt de rest van de route naar de grens voorspoedig en komen we om 12:30 bij de grens aan.. overal zelfde ritueel.. Arival en departure kaart invullen..voor de camera gaan staan.. en je mag door... moete nhier wel zo'n 500 meter lopen naar de andere kant.. lastig sjouwen met een kapotte Bag.. maar gelukkig.. aan de andere kant staat de vervoerder alweer te wachten, iedereen wordt verzameld om in minivans naar de bestemming te komen.. tja en dan blijkt dat de meeste naar bangkok en ko chang gaan en maar weinig naar pattaya (Jomtien) gaan.. dit houd in dat
het busje niet vol is.. en we dus wachten tot dat wel het geval is...pfff een welshman zit al 3 uur in het busje te wachten
met zijn vrouw, een thaise, en is het echt zat..aangezien zijn vrouw allemaal verstaat wat ze onderling zeggen meldt ze dat we pas gan rijden als het busje vol is, er ontstaat een hoop heibel..en na veel ruzie maken.. stappen de engelsman, zijn vrouw, een duitser en ik uit om zelf een taxi te nemen (we krijgen 200 bath retour), de taxi kost ons 2200/4-550 bath dus eigenlijk 350..(7 euro).. en we spurten richting Pattaya.. waar de duitser al 4 jaar woont en de welshmanis voor 2 maanden over, reist de hele wereld over..aangekomen in pattaya wordt iedereen afgezet en wordt ik als laatste 10 km verderop in
Jomtien afgezet.. in het donker herken ik eigenlijk niets.. ben blij dat ik niet met het busje ben gegaan..ik herken een grote toren en een italiaans restaurant.. en ben zo bij mijn oom.. pffff wat een dag...kom uiteindelijk om 20:00
binnengestrompeld.. Denk maar niet over de andere passagiers in het busje.. want die rijden de komende uren nog wel ff..drink 3 biertjes ...en van daarna als een blok in slaap...

Dinsdag 29-12-2009 / Woensdag 30-12-2009
Heb heerlijk geslapen, om 9 uur een kopje the en een buskaartje naar Bangkok airport gekocht (124 bath).. ik vertrek om 14:00
bus is bijna helemaal leeg.. ongeveer de mooiste bus waarin ik de afgelopen weken in gereisd heb. Op het vliegveld loop ik direct naar de balie van Malaysian Arlines om te vragen of ik mijn ticket voor de terugreis kan veranderen wil wat langer in nederland blijven en niet direct weer op 4 jan. terug vliegen..wijzigen kon niet via het internet bij ebookers en email
correspondentie was ook niet echt prettig..ik had wel al gehoord dat als ik eerder was geweest de omboeking ongeveer 200 euro
zou kosten.. De dame aan de balie helpt me echt super.. en mijn retour ticket wordt naar de 10e januari verplaatst.kosten... NIETS.. nou dat valt ook reuze mee... ga ik vaker gebruik van maken..vlieg om 19:15 naar Kuala Lumpur om daar om 23:59 (mogen zeker niet later vertrekken) richting nederland te vliegen voor een vlucht van 13 uur. in Kuala Lumpur stap ik in een Boeing 747, zo'n groot ding met 2 verdiepingen.. zit vol met hollanders die
allemaal voor oud & nieuw in nederland terug willen zijn.. gelukkig zat het toestel niet helemaal vol, zit naast een zeer
gezellige Trudy uit den Haag, gezellig zitten kletsen over het reizen. Verder had iedereen een eigen tv toestelletje.. 70
films on demand en 70 games.. daarmee kom je de 13 uur durende reis wel door... pffff, landen om 6:15 op schiphol waar mijn
broer me op staat te wachten.. vertrek naar huizen..ben wel moe maar wil toch zo laat mogelijk gaan slapen.. overdag beetje
relaxen en 's avonds heerlgijk hutspot met els en paul gegeten..ga toch nog laat slapen .. 23:oo uur.

Donderdag 31-12-2009
Goh wat kan een echte douche toch lekker zijn... na 2 maanden onder de meest kleine en rare douches te hebben gestaan is dat echt een verademing..na het ontbijt komen we tot de ontdekking dat het al 13:00 uur is... pff tijd vliegt.. moet opletten dat ik om 24:00 uur thialand, Kim een sms-je stuur.. probeer de tekst zo open mogelijk te laten..dus alles wat erin staat is
helemaal waar ... en toch ook niet... krijg een heel lief berichtje terug... vlak hierna ook een berichtje van charly dat Kim
daar om 20:00 uur is en het nieuwe jaar gaat inproosten. ze zal Kim de deur laten openen als ik rond 23:00 uur voor de deur sta... pffff hoop maar dat ze niet te veel schrikt...23:00 uur... druk op de bel, helaas doet iemand die ik niet ken open.maar dat mag de pret niet drukken.. loop naar binnen waar ong. 10 personen zijn en..natuurlijk mijn
vriendinnetje..hetenige wat ze kon uitbrengen.. waren de woorden ... nee, nee, wat kom jij doen.. hoe kan dit... nee... dit kan toch niet.. waarna we elkaar in de armen vallen...(achtergrond roept, een robert ten brink moment..) weet niet hoe lang het duurde.. maar voelde heerlijk en dat moment kon dus nooit te lang duren.. daarna iedereen gedag gezegd en moest ik gaan
uitleggen wat er zich nu allemaal wel precies had afgespeeld... na de jaarwisselingen het vuurwerk zijn we naar Corina gegaan.. ze wist natuurlijk ook van niets en de verbazing was compleet. Er was een nieuwjaars straat feest gaande met een klein vuurtje en in huis allerlei lekkere hollandse dingen.. "lees" filet americain, gerookte paling, sate met satesaus,
paprika chips.. oliebollen en appelflappen..... de reis gaat me zwaar in mijn benen zitten dus besluiten om naar huis te
gaan.. heerlijk weer met mijn vriendinnetje in mijn armen, in slaap vallen..

Vrijdag 01-01-2010
Heerlijk uitgeslapen en ontbeten.. waarna ik mijn vader en zijn vriendin bel met de mededeling dat ik eventjes in nederland
ben, iedereen schikt zich rot.. maar reageert ook erg verheugd..langzaam maar zeker weten steeds meer mensen dat ik in nederland ben.. nog wel even een beetje stil weten te houden.. want ik wil de wac woensdagavond nog wel even verrassen..

Zaterdag 02-01-2010
De lange reis en 1 nacht overslaan beginnen zijn tol te eisen op mijn gesteldheid, ik ben met koorts wakker geworden en voel
me erg misselijk..lig bijna de hele dag in bed..het is wel heerlijk om vertroeteld te worden door mijn vriendinnetje.. maar was toch liever wat beter geweest..'s avonds komen wat vrienden van Kim en we spelen een spel genaamd Skit-Bo.. een leuk
kaartspelletje wat je wel een aantal keren gespeeld moet hebben voor je de slag te pakken krijgt.. en je er steeds beter in gaat worden om je tegenstanders dwars te zitten..ik ga eerder naar bed .. voel me nog niet helemaal de oude..

Zondag 03-01-2010
Vandaag komen Luuk & Sven weer terug van hun vader.. een spannend moment dus, ik weet niet wat ik moet verwachten maar kijk er wel naar uit om de 2 boy's weer te zien...om 18:00 uur is het zo ver.... vol spanning loop ik de kamer in waar ze aan het spelen zijn... Sven reageert heel erg blij en spontaan... en krijg een hele dikke knuffel van hem waarna een heerlijke
stoeipartij ontstaat... Luuk weet het eventjes niet... hij kijkt erg blij maar het lijkt er op dat hij ook een beetje boos op
me is omdat ik niet had uitgelegd dat ik weg zou gaan... pffff... hoop dat dit een beetje bijtrekt..omdat ik me nog steeds niet zo lekker voel gaan we lekker vroeg slapen... Kim moet morgen weer werken

Maandag 04-01-2010
Wat is het toch een vies koud weertje in nederland zeg.. brrrrrr..als ik mijn ticket niet verandert had dan was vandaag
alweer mijn departure dag geweest.. gelukkig ben ik nog een aantal dagen in nederland..vandaag krijgt Kim haar prikken voor de reis die we begin februari samen gaan maken in Indonesie..en 's middags werken...

Dinsdag 05-01-2010
Heerlijk ochtendje niets doen... hmmmmmm...voelt super... vanmiddag shoppen bij Beversport.. op zoek naar een nieuwe BagPackwant de oude is op de laatste dag gesneuveld.. groot voordeel is nu wel dat ik precies weet wat voor een ik er nu wil hebben.. na 2 maanden leer je snel wat wel en niet handig is..tassen zijn hier wel een keer of 10 zo duur als in Thailand zeg..gelukkig weet ik de perfecte tas in de opruimingsafdeling te vinden zodat ik me toch nog een hoop geld uitspaar...'s avonds heerlijke winterse korst eten bij de ouders van Kim... echte Boerenkool met en hema rookworst... vind de boerenkool
erg lekker... iets dat me me reuze meevalt.. aangezien ik het vroeger echt niet lekker vond... heb de afgelopen paar dagen toch al erg veel hollands winterkost gegeten.. Hutspot, Zuurkool, Boerenkool...

Woensdag 06-01-2010
De "wac-dag",had Kim een sms-je laten sturen naar Sylvia met de vraag waar de "wac" zou zijn vanavond, kom ze gezellig
langskomen en me-eeten .. een soort gelukkig nieuwjaarsfeestje er van maken.. we lopen om 19:15 het clubhuis van Naarderbos binnen...althans we proberen binnen te komen.. de ingang is dicht.. gelukkig wordt er voor ons open gedaan en kunnen we de
warmte weer in...iedereen is super verbaast dat ik weer een keer zo maar kom opduiken....was weer een erg gezellige avond...
en wat kunnen kalskroketten toch ongelovelijk lekker zijn zeg.

Donderdag 07-01-2010
Nu ik iedereen die ik echt wilde verrassen ook heb kunnen verrassen kan ik eindelijk mijn weblog weer uploaden en de verrassing voor mijn vriendinnetje aan de rest vertellen...verder ga ik zo natuurlijk ook nog mijn foto's verder uitzoeken en uploaden... ik wil iedereen een super 2010 toe wensen... en ook super bedanke nvoor al de leuke lieve berichtjes die ik
telkens weer van iedereen krijg.. het lukt niet om iedereen persoonlijk te beantwoorden maar ik lees de reacties op mijn blog altijd super graag... "Trudy" ik heb jou reactie ff snel uit mijn blog weg moeten halen omdat het risico op de
verrassing anders verloren ging... sorry hiervoor, jij ook de beste wensen en succes met het plannen van je volgende reis..wie weet ook via Kilroy..

  • 07 Januari 2010 - 09:59

    Marjolein:

    Een mooier begin van 2010 hadden jullie niet kunnen hebben!!....Geniet!!!

    Liefs Map

  • 07 Januari 2010 - 14:25

    Danny Sabien Max Mae:

    de beste wensen nog buurman!!!
    jeetje wat een super coole lieve romantische surpris voor je vrouwtje!!!
    veel plezier saampies nog
    gr van ons

  • 07 Januari 2010 - 14:55

    Sabien:

    he buurman!
    zie ik nou goed dat je in almere zit!!! de koffie staat klaar hoor!
    en zo niet...geniet lekker van je meisje!
    liefs van ons

  • 11 Januari 2010 - 13:25

    Tola:

    Hoi Arnoud Allereerst nog de beste wensen voor 2010.. Ik heb met verbazing je verhalen gelezen ,,en heb daar erg van genoten,
    Ik was bij het lezen erg benieuwd naar je belevenissen in het klooster ,maar toen namen je berichten een hele andere wending . Ook fantastisch om je vriendinnetje zo te verrassen!Geweldig/
    Voor de komende tijd een hele fijne reis toegewenst

    XTola

  • 11 Januari 2010 - 20:45

    Charlie:

    Hallo Arnoud,

    Was gezellig, wat zullen de 10 dg voorbij gevlogen zijn voor jullie.
    Geniet van je reis, dan geniet ik van je verslagen.!!

  • 12 Januari 2010 - 23:54

    Trudi:

    Hoi Arnoud,
    Omdat het nieuwjaar was dacht ik dat ik wel wat aan je kon schrijven. Niet wetende dat je 10 dagen lang verrassingen had gepland ;-)
    Begrijpelijk dat je mij gedeleted hebt. Ondertussen ben je weer op reis begrijp ik. Veel plezier en ik blijf je volgen.
    Groetjes,
    Trudi

  • 13 Januari 2010 - 12:52

    Piekje:

    Aaahh, wat romantisch! Echt leuk om te lezen ook, of 't allemaal wel ging lukken. Maar gelukkig:) alles is dus goed gegaan, je zal de warmte wel missen. Ben erg benieuwd naar je volgende avonturen.

    groetjes en goeie reis maar weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arnoud

De alleengaande golfer de wereld rond...

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 36054

Voorgaande reizen:

05 November 2009 - 03 Juni 2010

Golfend de wereld rond

Landen bezocht: