Back in thailand again - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu Back in thailand again - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu

Back in thailand again

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

15 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Vrijdag 08-01-2010
Wat is het toch heerlijk om gewoon een dag weinig te hoeven doen, beetje uitslapen, filmpje gekeken, boodschappen gedaan, en verder helemaal niets.. als verrassing heeft Kim me uitgenodigd voor een heerlijk etentje in mijn favoriete restaurant "Spandershoeve".. wat heb ik toch een super lief vriendinnetje zeg...het eten was er super
lekker en hebben een erg gezellige avond gehad..afrekenen was een klein probleempje.. ze hebben er geen pin
apparaat, toch wel raar voor zo'n goed restaurant.. gelukkig wordt alles snel opgelost..voor iedereen die er ooit gaat eten.. contant betalen is het makkelijkst..

Zaterdag 09-01-2010
1 dag voor mijn vertrek en nog een hoop te doen... eerst nog even bij mijn vader en Jojo langs om gedag te zeggen, daarna een lunch met Sophie om ff bij te kletsen wat natuurlijk weer erg gezellig was..als laatste naar mijn broer om o.a. zijn jas terug te geven en te vertellen dat ik mijn auto bij Kim laat staan... Blijkt hij mijn auto nou net nodig te hebben want die van hem is kapot. Verandering van planning, mijn broer brengt me terug naar Almere om
daarna de auto mee te nemen.. onderweg zien we op de andere weghelft verscheidene auto's de verkeerde kant op staan, gelukkig is er al politie bij, wel een teken dat het erg glad is, snel ff wat te eten halen bij de beste chinees van almere., wat een glibberpartij op de weg zeg.. gelukkig is de auto van Kim erg koersvast.. wat kan Babi Pangang toch ook heerlijk zijn, vanavond niet te laat gaan slapen, want we moeten vroeg op..

Zondag 10-01-2010
's morgens vroeg opgestaan want Kim brengt me om 9:00 uur naar schiphol en aangezien we niet weten hoe het weer zal zijn plannen we het ruim.. maar eerst... een super heerlijk ontbijtje dat door mijn vriendinnetje is gemaakt... wat
is het toch een super vriendin, heerlijke croisantjes en 4 granen pistoletjes.. alles met mijn favoriete gerechten ook nog... hmmm heerlijk...de weg naar schiphol is gelukkig erg goed te doen, dus we zijn ruim op tijd om in te
checken en afscheid te nemen.. gelukkig zie ik haar over 4 weken alweer op Hongkong airport om samen bijna 3 weken door indonesie te reizen. Kijk ik al erg naar uit.. Ik krijg 2 boarding passen omdat ik een overstap heb op Kuala lumpur Airport naar Bangkok. Geef ik per ongeluk de verkeerde kaart af op schiphol foutje...kom er achter als ik
instap omdat mijn stoelnummer niet bestaat haha..gelukkig wordt alles snel verholpen en krijg ik wederom 2 boarding passen.. Ik zit achterin het vliegtuig, zit naast een gezellig dame uit arnhem (ingrid), we raken gezellig aan de praat. Het vliegtuig vertrekt om 13:30, dus zo,n 1 1/2 uur te laat, maar voor ons maakt dat niet veel uit.. het
verkort daardoor de wachttijd op KL gewoon, Ingrid gaat door naar Hanoi voor een 17 daagse vakantie we kletsen en eten wat af de eerste paar uur en ze heeft me helemaal uitgehoord over het alleen op reis gaan en hoe het met een Ticket around the world werkt..voor dat we er erg in hebben hebben zijn we over de helft van de vlucht..nog 2 films
gekeken en een paar games gespeeld.. voor dat ik er erg in had landen we op Kuala Lumpur.. hier zeg ik Ingrid gedag en loop snel door naar mijn volgende gate van de vlucht. Van de volgende vliegtuig kan ik me niet veel herinneren.. heb bijna de hele vlucht van 2 uur al slapend doorgebracht..

Maandag 11-01-2010
Krijg per sms door waar ik Meta weer ga ontmoeten.. ze zit nog 2 dagen in Bangkok en weet een goed Backpackers
guesthouse voor me, ik neem een taxi die het weet te vinden en rijden in het drukke verkeer van bangkok daar
naartoe, ik weet natuurlijk niet of dit het juiste guesthause is, maar als we de straat inrijden en vlak boor de ingang staan zie ik Meta ineens lopen.. toeval bestaat niet.. inchecken in het guesthouse is een lange klus, er staat een redelijke rij met backpakkers en het is bijna vol.. gelukkig krijg ik nog een mooie kamer.. daarna ga ik met meta nog ff een stukje van de stad zien..we zitten vlak bij de rivier, en ik krijg mijn eerste les in op de
boot stappen in bangkok..dit is een usper manier van vervoer en ik weet nu dus gelij khoe ik de komende dagen een deel van mijn reis door bangkok ga doen..'s avonds nog wat gegeten en lekker mijn bed in.. ik heb tenslotte weer een dag met slaap overgeslagen, sms met mijn vriendinnetje werkt eerst helemaal niet en aangezien het een nieuw
toestel is voor mij moet ik eerst een hele tijd prutsen om uit te vinden hoe ik de provider handmatig kaninstellen... pfff gelukkig lukt het me..

Dinsdag 12-01-2010
Lekker uitgeslapen, Meta komt om 10:30 naar het GHen aangezien et haar laatste dag in Azie is gaan we nog een beetje naar de dingen die zij graag wil zien, o.a. de recicling budda.een imposant beeld van een absurde grote..
verder wilden we het royal palace nog in maar aangezien we de verkeerde kleding aan hebben lukt dat niet..dan maar gewoon gezellig wandelen door de stad.. zo zie ik ook nog wat daarvan, 's avonds ons laatste maal samen en dit keer
is het reisafscheid dan wel definitief, ik ga terug naar mijn GH en gelukkig spreek ik mijn vriendinnetje via skype, de verbinding is er goed genoeg dus dat verloopt prima.. voordat ik er erg in heb is het alweer 12 uur..time
to go to sleap.

Woensdag 13-01-2010
Veel te laat uit bed gekomen zeg... de morgen is alweer bijna voorbij. pfff had het blijkbaar nodig... eerst mijn Visa voor Cambodja geregeld en daarna via een andere oprator mijn ticket naar Chang Mai waar ik in het klooster ga voor ongeveer 1 week tot 10 dagen.. spannend.. het visum duurt 3 dagen, dus ik reis zaterdag namiddag richting Chang Mai, wilde eerste met de trein gaan maar er is geen goed kaartje meer te krijgen en ofschoon ik de reis graag overdag gemaakt had, was dat dus niet meer mogelijk.. dan maar weer met de bus.. ga nu maar weer de omgeving verkennen.. Bangkok is lang niet zo veis als ik van iedereen gehoord had, dus alle indrukken vallen reuze mee en ik wordt eigenlijk ook amper lastig gevallen door vragen de / verkopende mensen..dat wat in cambodja dus wel anders.. na 4 uuur in de omgeving gewandeld te hebben plof ik in mijn GH neer om nog ff email en dagboek bij te werken... maar wat vroeger gaan slapen...

Donderdag 14-01-2010
Vandaag op zoek naar het Nationaal museum... en ja hoor... zoals gewoonlijk loop ik weer eens de verkeerde kant op.. althans ik ben veel te ver gelopen.. kom ineens weer bij het nationaal palace uit, van daar is het niet meer zo ver naar ChinaTown en ik besluit dus maar om mijn geplande trip voor morgen naar vandaag te verplaatsen... wandel dus een paar uur door het chineese district van Bangkok, het is hier een grote verkoop van onderdelen, electronica e.d. je kan het zo gek niet bedenken of het ligt hier geheel of in delen in de kraampjes en voor prijzen waar we in het westen van schikken zooooo goedkoop.. na zo'n 4.5 uur wandelen besluit ik de boot terug maar weer te nemen richting mijn GH.. onderweg nog even wat gegeten en gedronken... in mijn GH aangekomen hoor ik gelaten een discussie aan tussen 2 mensen over het al dan niet gebruiken van de ATM (pinmachines) hier in Bangkok.. de ene persoon heeft er een keer problemen mee gehad, en weet van allerlei andere dat ze dit ook hadden.. naar mij toe komt hij over als iemand die allerlei verdraaid om zijn standpunt te verdedigen.. als laatste meld hij dat je, als je veel geld wilt omwisselen je het beter in goud kan omzetten...deze man blijkt een pool te zijn, de andere man in een tcech, ik kan het uiteindelijk niet meer aanhoren en vertel hen dat ik nog nergens enig probleem heb gehad in de 2 maanden dat ik aan het reizen ben, niet in Thailand, Laos of Cambodja..dus weet niet echt waar al de verhalen vandaan komen, de pool weet niet echt meer met betere argumenten aan te komen..daarna verandert al snel het onderwerp op computers aangezien de tcech (Jan) in THailand wil gaan wonen enzichzelf als freelancer via het internet verhuurd aan bedrijven in tcjechie.. hij werk vooral als project manager / game software developer voor diverse bedrijven..en ja jullie snappen het al.. we zitten uren over freelance werken in o.a. thailand te kletsen de pool moet er vandoor, zijn bus naar het zuiden van thailand vertrekt om 18 uur;. ik ga samen met Jan nog en biertje drinken in een tentje iets verderop, waar een flesje bier ongeveer 80 cent kost... en kletsen allerlei it verhalen aan elkaar vast. Na 4 flesjes bier begint het een beetje te tollen en we besluiten om maar weer richting GH te gaan waar ik eerst nog ff een kopje thee neem bij the Royal Indian Restaurant... om daarna naar boven te gaan en snel in slaap te vallen..

Vrijdag 15-01-2010

Zo, niet zo super geslapen, heb beetje last van mijn keel want ik heb de airco aan laten staan en de niet zo schone lucht van Bangkok begint op mijn keel te werken.. vandaag wederom richting het Nationaal Museum.. en ja.. nu loop ik er zo naar toe..eerlijk is eerlijk ... het is niet voor niets.. jammer dat het niet toegestaan is om foto's te maken want vertellen over alle beelden en tentoongestelde oude dingen is een stuk lastiger.... opvallend is wel weer de uitleg over de eerste handelaren uit europa, eerst kwamen de Portugezen,maar ze wilde ook iedereen tot christen bekeren.. later kwamen de dutchies, en die dreven gewoon handel.. haha..maakt echt niet uit wat voor geloof je had..in een zaal zitten allemaal schoolkinderen die druk bezig zijn met het na-tekenen van diverse budda beelden die er tentoon gesteld staan..k ben erg onder de indruk van de kwaliteit van hun tekeningen, ik schat ze niet ouder dan een jaar of 12 en wat ze maken ziet er echt super uit, na 3 uur loop ik het museum uit... en besluit op de terugweg nog even the National Gallery binnen te gaan...er was een tentoonstelling van aparte beelden op een paar erg mooie beelden na is het een beetje een teleurstelling.. dus ga na een 1/2 uurtje maar weer richting mijn GH, want daar zit een india restaurant en er is ook een internet verbinding..rond en uur of 4 zit ik weer erg gezellig met mijn viendinnetje te kletsen...er is alweer bijna 1 week voorbij en over ongeveer 3 weken zie ik haar dus alweer in Hongkong... morgenavond ga ik weer richting Chiang Mai om daadwerkelijk het klooster in te gaan.. pfff en als ik daar uit kom dan reis ik af richting Vietnam..... nu eerst maar mijn Visum ophalen... ik hoop dat iedereen in holland nog heerlijk van de sneeuw en het ijs kan genieten.... ik geniet wel van de 32 graden in bangkok... tot de volgende update.. wat waarschijnlijk na mijn kloosterbezoek zal zijn..

  • 17 Januari 2010 - 13:09

    Pa En Jojo.:

    het dooit en de sneeuw is bijna weg.
    heb een goede reis naar het klooster,pas maar op dat ze je daar niet houden,maar kim lokt je er wel weg.

  • 24 Januari 2010 - 07:14

    Danny:

    hai hai arnoud!!!
    waar zit dat beste chineesrestaurant in almere...

    kerel we blijven je verhalen volgen!! en have fun aan het vervolg van je avontuur

    gr danny sabien max en mae

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arnoud

De alleengaande golfer de wereld rond...

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 36053

Voorgaande reizen:

05 November 2009 - 03 Juni 2010

Golfend de wereld rond

Landen bezocht: