Geland in Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu Geland in Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arnoud Vree - WaarBenJij.nu

Geland in Australie

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

11 Maart 2010 | Australië, Cairns

Maandag 01-03-2010
Het is alweer maart..en om 8 uur is het hier al heerlijk warm.. te warm om in de zon te zitten overigens..ik ga vandaag maar weer eens druk met mijn foto-album en weblog want daar heb ik alweer een tijd niets aan gedaan...na een licht ontbijtje wandel in monkey forest road in om ergens een free hotspot te vinden, er zijn er meerdere maar ik moet er natuurlijk ook een beetje lekker kunnen zitten, wat drinken en de verbinding moet wel een beetje snelheid hebben.. ik wil namelijk een hele rits foto's gaan uploaden....vind wel een mooie bekende locatie maar helaas is internet niet echt snel.. ik blijf toch maar hangen...'s middags plof ik na een stevige wandeling van 2 uur (in de hitte) neer op mijn favoriete internet plek...is in ieder geval een redelijk goede verbinding...pffff.. ineens verschijnt de Amerikaanse van koreaanse afkomst aan mijn tafeltje..super toevallig..we hadden haar al in de trein naar yokjakarta en in de jeep naar bromo ontmoet... dus 3 x scheepsrecht..we kletsen wat en beluiten om samen naar een firedanvoorstelling te gaan.. erg leuke voorstelling en aan het eind loopt en schopt de vuurdansen brandende cocosnoten in het rond.. to vlak voor onze voeten...

Dinsdag 02-03-2010
Ik heb met de koreaanse en een amerikaanse vrienin van haar afgesproken om op de brommer naar o.a. Sanur, Nusa Dua Kuta Beach te gaan... lekker een hele dag door het land crossen, genieten van de omgeving en een beetje in de badplaatsen rondhangen..sommige plaatsen herken ik omdat ik er of al gereden heb, of met Kim heb gelopen / gezeten...het is een gezellig touringdagje...omdat het amerikaanse meisje hier al 5 maanden woont weet ze alle goede drink en eettentjes in Ubud, en we komen op een erg leuk en mooi plekje aan de rand van Ubud waar het heerlijk vertoeven is.. de Koreaanse gaat morgen naar Bangkok en we besluiten om een aantal van mijn films op haar laptop te zetten.. komt ze een beetje door de dag heen op het vliegveld...

Woensdag 03-03-2010
Vandaag mijn ticket regelen van Denpasar naar Jakarta.. ik vlieg 7 maart naar Australie... Balen.. het is een feestdag zondag 7 maart, dus de goedkope tickets zijn erg moeilijk te krijgen, mijn ticket is 3 keer zo duur als eentje de dag ervoor maar helaas is er geen andere optie... ik maak de hele prijs incl. transport van Ubud naar het vliegveld af op 1.000.000 Ruppia's..het regelen duurt meer dan 2 uur..pfffff ben blij dat ik het nu al geregeld heb... anders was het waarschijnlijk nog moeilijker geworden...nu nog een goede deal krijgen met mijn GH want ik blijf 5 dagen extra...moet dus wel weer een iets betere prijs uit te halen zijn... of misschien de huur vna de brommer wegstrepen...ik blijf dus tot zondagmorgen in Ubud en omgeving...tijd genoeg om te relaxen...en op mijn internet plekje wat films te downloaden

Donderdag 04-03-2010
De morgen begint bewolkt.. iets wat ik niet zo vaak mee maak hier in bali maar is heerlijk voor een keertje... en aangezien de zon op mijn balkon schijnt is het heerlijk vertoeven..zo 's morgens vroeg..ik loop naar de winkel waar ik een door kim betaald groot beeld heb gekocht voor in haar tuin want ik wil weten hoe het met de verscheping staat..het is een beetje een gedoe.. het beeld staat er nog.. of niet... wanneer het precies weg gaat weten ze niet..dus ik leg ze netjes uit dat ik t/m zaterdag in Ubud ben en dat als ik het dan niet weet ik de visa betaling terugtrek.. en ze dus helemaal niets hebben.. daarna loop ik op monkey forest road omhoog op zoek naar een plek voor een lunch.. wordt ik ineens aangeschoten door en jongen die ik nog ken uit de tunnels in Vietnam..de canadees en zijn vrouw die ook door azie trekken.. ze zitten met een groep daar en we hebben een erg gezellige middag.. ik verwarde ze eerst met 2 aussies waarmee ik rond gehangen had in saigon.. ook uit de tunnel groep.. maar langzaam komen de beelden terug en weet ik weer precies wie het zijn..om een uur of 5 loop ik naar mijn internetlocatie.. en ja toen begon het dus te regenen.. en dan bedoel ik .. regenen.. het kwam echt met bakken uit de lucht.. ik sta te schuilen bij een winkel..en zie het water als een kleine wilde beek door de straat heen gaan...'s avonds tevergeefs op zoek geweest naar de groep.. kan de bar niet vinden... geeft niet.. lig ik tenminste lekker vroeg in mijn bed..

Vrijdag 05-03-2010
Omdat ik hier alweer een paar dagen ben en zondagmorgen via Denpasar / Jakarta / Sydney / Cairns ga vliegen.. ben ik druk in de weer met het vinde nvan goed transport in australie en nieuw-zeeland, verder moet ik wederom weer ff langs de winkel voor het beeld van Kim, kijken of ik het toch voor mekaar krijg om het voor dezelfde prijs afgeleverd te krijgen in Almere.. of anders een gedeelte van de totaalprijs af te halen..ondertussen is het alweer 3 uur.. en begint het hier weer te hozen... heerlijk verkoelend.. en ik zit nu droog en heb alle tijd..door de regenbuien blijf ik maar op deze plaats en eet er ook een heerlijk avondmaal.. ga vroeg naar mijn GH waar ik een heerlijk lange nachtrust heb..

Zaterdag 06-03-2010
Mijn laatste dag in Ubud, ik ga eerst naar het Neka art museum.. te ver om te lopen dus de scooter weer gehuurd, eerst voor de laatste keer langs de winkel om te overleggen over het beeld en wanneer het in nederland aan gaat komen.. de volgende correspondentie gaat voortaan per email. Het museum heeft erg veel mooien schilderijen.. ik was er alleen naar toe gegaan omdat ik in een folder allemaal afbeeldingen zag van Krissen.. of te wel dolken.. Keris.. natuurlijk is het de laatste zaal .. haha.. maar dan krijg je ook wat.. een verzameling ongelovelijk mooie dolken met allerlei versieringen, 's middags weer ff internet op en ook een beetje souvenier shopping...vind een paar leuke t-shirts.. een mooie kris.. of ik hem het land uit ga krijgen is een tweede..maar dat zie ik morgen dan wel weer... haha..eerst nog even wat eten en rondkijken voordat ik mijn GH weer ga opzoeken... denk dat ik me zo ook nog een ker ga laten masseren.. heb ik wel verdiend na al die "drukke" dagen ;-)

Zondag 07-03-2010
Ik word rond 11:20 opgehaald om naar het vliegveld te gaan.. beetje vroeg voor mijn vlucht van 17:00 maar beter te vroeg dan te laat..en zal na heel wat heen en weer vliegen lopen e.d. zo rond 11:20 de volgende dag landen in Cairns Australie..een maandje eerder dan aanvankelijk gepland maar ik heb echt te weinig tijd on over land naar Port Moresby in Papua Nieuw Guinea te komen helaas vliegen had wel gekund maar dan had ik alleen maar het vliegveld en de omgeving kunnen bekijken voor 1500 euro extra..na een korte vlucht naar Jakarta kan ik weer inchecken voor mijn internationale vlucht naar Sydney waarna ik via een inlandvlucht naar Cairns ga..

Maandag 08-03-2010
ik land precies 24 uur nadat ik in het busje ben gestapt in Ubud.. pfff, Greg Peters, iemand die ik heb ontmoet in Saigon komt me ophalen .. super.. hij woont 160 km van Cairns vandaan maar voor hem is het een kort ritje.. pff dat is in nederland toch heel anders..na wat te hebben gegeten en gedronken onderweg komen we zo rond 5 uur bij zijn huis aan, een leuke woning dat echt tegen het bos aan ligt.. heb een simpele kamer met airco.. pfff wat slaap ik lekker

Dinsdag 09-03-2010
Greg heeft nogal wat problemen met zijn computers, dus ikakan me erg nuttig voor hem maken en heel at probleempjes voor hem oplossen.. ook is het regelen van een kleine minivan incl. slaap, was en koop plek relukt.. en ook meteen voor mijn reis in nieuw-zeeland.. greg heeft vanavond een heerlijke kopfilete met salade gemaakt.. echt verwennen.. we kletsen en discussieren wat af en het is alweer 1 uur 's nachts

Woensdag 10-03-2010
Helaas regent het vandaag erg... we wilde langs de kust gan rijden op zijn motor... pfff Tully is niet voor de natste plaatst van Australie.. dus bezoeke nwe zijn werkplaats en diverse Australische vrienden.. 's avonds krijg ik een overheerlijke vis te eten.. en dat voor iemand die niet echt dol op vis is.. moet ik zeggen.. hij smaakte echt super..

Donderdag 11-03-2010
Vanmorgen mijn tas weer inpakken en mij auto in cairns ophalen..
het kost allemaal nogal een hoop tijd en mijn plannen om naar Alice Springs te gaan vallen om verschillende redenen in het water..aangezien het als backland word aangemeld is de verzekering voor de auto ineens een stuk duurder en alle ozzies die we gisteren spraken rade het ten zeerste af om alleen en in en erg simpel minivan in deze tijd vna het jaar die kant op te gaan...bessluit mijn reis maar om te gooien.. ik moet toch weer terug richting Tully en omdat het ondertussen alweer erg laat is geworden besluit ik om nog een nacht bij Greg te blijven...morgen gaat mijn 22 daagse rondreis beginnen...

  • 11 Maart 2010 - 14:57

    Mootje:

    Hit da road charlie..have fun made..Tot lezens maar weer...

    liefs and be carfull out there..

  • 12 Maart 2010 - 11:40

    Jacqueline:

    hey kanjer, jeetje wat een avontuur, straks vind je nederland maar saai als je weer terug bent hahaha.Veel plezier op de rondreis en doe voorzichtig he. dikke knuffel van mij xxx

  • 12 Maart 2010 - 14:32

    Pa En Jojo:

    blij weer wat te horen,alles is goed hier maar nog steeds geen lente.blijf dus nog maar even genieten van de warmte.

  • 22 Maart 2010 - 16:42

    Willem:

    Wees blij dat je hier vandaan bent want er valt niks meer te beleven dooie boel Naarderbos, ik werk er ook niet meer zoals je weet. geniet er maar van.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arnoud

De alleengaande golfer de wereld rond...

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 36057

Voorgaande reizen:

05 November 2009 - 03 Juni 2010

Golfend de wereld rond

Landen bezocht: